شیوه های نوین درمان درد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 85
بازدید کل : 33806
تعداد مطالب : 18
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1


PostHeaderIcon روشهای جدید درمان درد


 

كلينيك فوق تخصصي كنترل و درمان درد تهران با بكارگيري از امكانات متنوع تشخيصي و درماني و با هدف تشخيص و درمان سندرومهاي درد حاد و مزمن در عاليترين سطح علمي و فن آوري و با همكاري علمي و تحقيقاتي با مراكز عمده فعال در اين زمينه در كشورهاي پيشرفته جهان خدمات مختلفي را در كنترل و درمان درد ارائه مينمايد

عناوين اين روشها به شرح زیر است :

 

  • روشهاي تشخيصي ، درماني ومداخله گرانه( اينترونشنال) درد حاد و مزمن بصورت بستري و سرپائي با استفاده از تكنولوژي هاي پيشرفته در بیمارستانهای دی ، لاله و شهریار تهران انجام میگیرد.
  • همینطور مشاورات درد از ساير گروههاي محترم تخصصي پزشكي و مراكز درماني در کلینیک درد تهران پذیرش میشود.
  • تجويز داروهاي تسكين درد متناسب با شرايط بيماران از طريق انواع كاتترها و پمپ هاي تزريق  Patient-controled analgesia (PCA) به منظور کاهش درد  .
  • انجام بلوك هاي عصبي محيطي و مركزي با و يا بدون كارگذاري كاتتر ( اپيدورال ، اينتراتكال و اعصاب محيطي ) و پمپ تزريق PCA  براي كنترل درد.
  • انجام روشهاي مداخله گرانه اينترونشنال با کمک تصویربرداری فلوروسكوپي ( برای مشاهده محل هدف ) در اتاق عمل مانند بلوك هاي گانگليون و شبكه هاي سمپاتيك شامل بلوك يا نوروليز شبكه سلياك ، هيپوگاستريك و ايمپار جهت كنترل دردهاي شكمي و اندام تحتاني ( بيماريهاي وازواسپاستيك عروقي ) و دردهاي سرطاني ( كانسر معده ، كولوركتال و پانكراس ) و بلوك گانگليون ستاره اي در كنترل دردهاي سرطاني و غير سرطاني سروگردن و اندام فوقاني (كازالژي ،رينود ، هيپرهيدروزيس و نورالژي هرپتيك ).
  • كارگذاري پمپ هاي موقت و دائمي و اينتراتكال در كنترل دردهاي حاد و مزمن سرطاني و غير سرطاني.
  • بلوك اپيدورال گردني ، سينه اي و كمري به منظور درمان دیسک کمری وگردنی.
  • بلوك مفصلي شامل بلوك و نوروليز عصبي  Medial branch  جهت كنترل درد مفاصل فاست  (کمردرد ناشی از آرتروز) با استفاده از تكنولوژي راديو فركانس و تزريق داخل مفصلي تحت هدايت روشهاي تصوير برداري.
  • استفاده از تكنيك هاي پيشرفته اپيدوروسكوپي ( مشاهده مستقیم فضای اطراف نخاع از طریق اندوسکوپی برای تشخیص و درمان تنگی کانال نخاعی ، چسبندگی کانال نخاعی پس از جراحی) و اپيدورالوگرافي و نوروپلاستي اپيدورال در درمان کمردرد پس از عمل جراحی دیسک و یا تنگی کانال (دردهاي راديكولوپاتي كمري ناشي از چسبندگي اپيدورال).
  • نوروليز (تخریب رشته های عصبی) اپيدورال و اينتراتكال در كنترل دردهاي سرطاني ( كولوركتال ) و غير سرطاني شكم و اندام تحتاني.
  • نوروليز(تخریب رشته های عصبی) اعصاب محيطي و مركزي در كنترل دردهاي سرطاني ( كانسرهاي اوليه و متاستاتيك ) و غير سرطاني ( انواع نورالژي ها ) از طريق داروهاي تخریب کننده عصب (نوروليتيك) و راديوفركانس.
  • استفاده از روشهاي غير تهاجمي مانند طب سوزني ، TENS و ليزر براي كنترل درد


 

مطلب بعدی

 

 

درمان درد زانو پس از جراحی تعویض مفصل با رادیوفرکانس  اعصاب ژنیکولر



مطلب بعدی

یک روش درمانی جدید برای سردرد

عمدتا سردردها بطور شایع به سه صورت بروز میکنند. سردرد تنشی ، میگرن و سردرد خوشه ای یا کلاستر. اکثر سردردها از نوع تنشی بوده و غالبا و به اشتباه میگرن تلقی میگردند سردردهای نوع تنشی معمولا دو طرف سر را گرفته و حالت فشار دهنده دارند مانند اینکه بیمار کلاه تنگی را به زور بر سر خود کرده است. یکی از روشهای نوین درمان سردرد، بلوک عصب پس سری بزرگ میباشد. این عصب از مابین مهره های اول و دوم گردن خارج شده و به سمت پس سر رفته تا ناحیه پیشانی ادامه میابد. اختلال کارکرد این عصب میتواند موجب سردرد ی شود که از پس سر شروع شده تا پیشانی ختم میگردد. درمواقعی که اختلال کارکرد آن وجود دارد معمولا روی برجستگی پس سر دردی حس میشود که با فشار دادن تشدید میابد. بلوک یا انسداد این عصب روش جدید درمانی است که به منظور درمان سردرد انجام میشود. این روش سرپایی بوده و نیاز به جراحی نداشته و تنها با یک سوزن قابل انجام است. پس از انجام آن وضعیت بیمار تحت بررسی قرار میگیرد در صورتی که سردرد کاملا بهبود یافته باشد ادامه درمان با داروهای خوراکی انجام میگیرد چنانچه درد باقی مانده باشد با استفاده از رادیوفرکانس عصب مورد نظر تخریب میگرددو این درمان باعث بهبودی دایمی درد میشود


برای مشاهده ویدیوی بلوک گانگلیون پس سری کلیک کنید :  
http://youtu.be/udDaNhPNwT8


مطلب بعدی


بلوك و نوروليز گانگليون گاسرين و شاخه هاي  عصب تريژمينال


بلوك و نوروليز گانگليون گاسرين و شاخه هاي  عصب تريژمينال در درد های صورت به منظور تخفیف یا درمان کامل استفاده میشود. دردهای صورت میتواند اشکال مختلف و همینطور علل متفاوتی داشته باشند. درد مزمن رشته عصبی یا نورالژی عصب سه قلو ( تریژمینال نورالژی) یکی از علل دردهای مزمن صورت بوده که بسیار آزاردهنده میباشد. این درد به صورت درد تیر کشنده ، ناگهانی ، خنجری و گذرا بروز میکند. علل دیگر درد صورت ، سردرد كلاستر ، درد هاي مقاوم اطراف چشم و بیماری زونا (نورالژي پس از هرپس) هستند که با این روش قابل کنترل خواهند بود. بلوک این گانگلیون عصبی از طریق وارد کردن یک سوزن از پوست صورت به داخل و به سمت قاعده جمجمه و زیر دید دستگاه تصویربرداری فلوروسکوپی انجام میگیرد. پس از بلوک درد بیمار بلافاصله بهبود یافته و در صورت بازگشت درد از روش نورولیز با رادیوفرکانس استفاده میگردد.


یک درد نوروپاتیک شدید و حمله ای ، یکطرفه ، ، با کیفیت خنجری و کوتاه مدت ( چند ثانیه) در مسیر عصب سه قلوی صورت نمایانگر نورالژی تریژمینال است. درد میتواند خودبه خود بروز کرده یا در اثر تحریک نقاط حساس در صورت یا دهان ایجاد شود. نورالژی میتواند اولیه و بدون علت خاص و یا ثانویه و با علل متعدد مانند توده فشارنده روی عصب ، التهاب  و مالتیپل اسکلروزیس ظهور کند. با پیشرفت سیر بیماری احتمال بروز یک درد زمینه ای مداوم و حملات سوار شده بر آن وجود دارد.  درد معمولا در مسیر یکی از شاخه های اوفتالمیک ، ماگزیلاری و یا ماندیبولار که سه شاخه اصلی این عصب هستند بروز میکند. از نظر آناتومیک ، گانگلیون گاسرین (Gasserian Ganglion)  که مرکز اصلی انتقال پیامهای عصبی تریژمینال است در داخل جمجمه نزدیک راس استخوان پتروس  درست روی سوراخ بیضی (Oval Foramen) و درون حفره مکل (Meckel’s Cave) قرار دارد. سه شاخه تریژمینال پس از خروج از این گانگلیون وارد صورت شده و عصب دهی حسی صورت و زبان و همینطور حرکتی عضلات ماستر یا ماضغه را که در جویدن دخالت دارند را فراهم میکنند.

یکی از راههای درمانی مداخله گرایانه  این بیماری استفاده از رادیوفرکانس به منظور نورولیز گانگلیون گاسرین میباشد. این روش درمانی در اتاق عمل و تحت هدایت فلوروسکوپی بدون بیهوشی و  بدون ایجاد شکاف و تنها با بیحسی موضعی و به صورت سرپایی انجام میگیرد. ابتدا بایستی بلوک عصبی این گانگلیون با استفاده از لوکال انستتیک به منظور تایید تشخیص صورت بگیرد و پس از آن نورولیز قابل انجام خواهد بود.

در این روش در حالیکه بیمار در پوزیشن خوابیده به پشت قرار دارد 2 تا 3 سانتی متری  پوست گوشه لب سمت مبتلا بی حس شده و سوزن مخصوص رادیو فرکانس ، تحت هدایت فلوروسکوپ از پوست وارد سوراخ بیضی در قاعده جمجمه گردیده و پس از تایید محل با استفاده از ماده حاجب رادیولوژیک ، تست تحریک عصب با استفاده از همان سوزن متصل به دستگاه رادیوفرکانس انجام میشود. به طوریکه با تحریک حسی رشته های عصبی در مناطق مختلف گانگلیون گاسرین ، احساس پارستزی و گزگز یا درد در صورت بیمار ایجاد میشود که میتوان با تحریک رشته های مربوط به هر کدام از شاخه های سه گانه محل آن را یافته و سپس مورد نورولیز قرار داد. به عنوان مثال چنانچه بیماری درد نورالژیک را در فک تحتانی خود داشته باشد و در حین تحریک عصبی ، بیمار احساس پارستزی در ناحیه فک تحتانی خود بکند نشانگر این است که  نوک سوزن در کنار رشته های عصبی مربوط به شاخه ماندیبولار قرار گرفته و میتوان با اعمال رادیو فرکانس در همان محل تخریب عصبی را انجام داد.

روش نورولیز گانگلیون گاسرین به علت دقت و ایمنی و همینطور عوارض بسیار کم ، بر روشهای  دیگر نورولیز مانند نورولیز دارویی ارجح میباشد. این روش سرپایی بوده و نیاز به بستری شدن ندارد و بیمار پس از چند ساعت تحت نظر بودن قابل ترخیص خواهد بود. از نظر Efficacy و درجه موفقیت آمیز بودن ، این روش نسبت به روشهای نورولیز دارویی با فنول و کمپرسیون گانگلیون با بالون موثر تربوده ،  میزان ایجاد بیدردی در آن بیشتر و میزان برگشت درد کمتر است.

برای مشاهده ویدیوی بلوک گاسرین اینجا را کلیک کنید : http://youtu.be/u3lpJ5GKEu0



اپیدوروسکوپی یا آندوسکوپی اطراف نخاع

اپیدوروسکوپی یا اندوسکوپی فضای اطراف نخاع روشی جدید و مدرن در تشخیص و درمان آسیبها و بیماریهای فضای اطراف نخاع یا فضای اپیدورال است. در این روش با استفاده از یک دستگاه اندوسکوپی مخصوص از طریق یک سوزن باریک وارد فضای داخل ستون فقرات کمری شده سپس با مشاهده مستقیم رشته های عصبی ، دیسک بین مهره ای ، سخت شامه (Dura) و بافتهای اطراف اعصاب،آسیبهای احتمالی تشخیص داده شده و روشهای درمانی در هر مورد و با استفاده از اندوسکوپی انجام میگردد. این روش نیاز به بیهوشی و انجام جراحی نداشته و کاملا در حالت بیداری و با بی حسی خفیف موضعی صورت میپذیرد. اپیدوروسکوپی روشی است که با استفاده از آن میتوان چسبندگیهای فضای اطراف نخاع را که به دنبال جراحی دیسک ایجاد شده و با فشار آوردن روی ریشه های عصبی باعث ایجاد درد میشوند را تشخیص داده سپس با استفاده از دارو یا وسیله برش ، از بین برد. همینطور بیماریها و اختلالات دیگر رشته های عصبی ، فضای اپیدورال ، عروق خونی ناحیه ، التهابات و هر نوع ضایعه دیگر مورد مشاهده مستقیم قرار گرفته تشخیص داده شده و مورد درمان همزمان قرار میگیرد. اپیدوروسکوپی یکی از روشهای با تهاجم اندک بوده ،عوارض آن نسبت به جراحی بسیار کمتر است. این روش در حال حاضر در کشورهای پیشرفته  و بطور همزمان در ایران انجام میشود و چشم انداز آتی آن بسیار روشن و راهگشاست.

 


برای مشاهده ویدیوی اپیدوروسکوپی اینجا کلیک کنید : 
http://youtu.be/_rbYia25SCQ


مطلب بعدی

 

كارگذاري پمپهای ضد درد دایمی(Implantable Drug Delivery Systems (IDDS

این پمپهای دایمی برای كنترل دردهاي ناشي از كانسر کاربرد داشته به منظور تزریق مداوم دارو در زیر پوست بیمارکارگذاری میشوند. دربرخی از درد ها مانند درد ناشی از بدخیمی و دردهایی که نیاز به درمان طولانی مدت و مداوم ضد درد دارند  بایستی از روشهای تزریق مداوم دارو توسط پمپ های مخصوص سود برد. در این روش پمپ ضد درد که به اندازه  صفحه یک ساعت مچی معمولی است در زیر پوست ناحیه شکم کارگذاری شده سپس از طریق یک مجرای  پلاستیکی پلاستیکی بسیار ظریف که از زیر پوست کشیده میشود  به ناحیه فضای اپیدورال ( اطراف اعصاب مرکزی) متصل میگردد. این پمپ بطور مداوم دارو را تزریق کرده دارو از را مجرا به فضای اپیدورال یا اسپاینال وارد شده موجبات کاهش درد را فراهم میکند. داروی مورد نیاز هر چند ماه یکبار از راه پوست و توسط پزشک معالج به داخل پمپ تزریق میشود و پس از آن پمپ روزانه و بطور خودکار دارو را به اندازه مشخص تجویز میکند. در این روش با کمترین میزان دارو بیشترین میزان تسکین درد را خواهیم داشت

برای مشاهده ویدیوی پمپ ضد درد کلیک کنید : 
http://youtu.be/h9b6hU8x4M4



نوکلیوپلاستی پیشرفته ترین روش درمان دیسک کمری و گردنی در محیط پلاسما

این روش درمانی در حال حاضر یکی  از مدرنترین و پیشرفته ترین تکنیک های درمانی دیسک در جهان است و همزمان با مجهزترین مراکز درمانی امریکا و اروپا در ایران نیز انجام میگیرد در این روش بدون جراحی و بیهوشی و فقط با بیحسی موضعی و تحت هدایت روشهای تصویربرداری فلوروسکوپی و به صورت سرپایی محتوی دیسک مورد نظر کاملا ترمیم شده و بدون هیچگونه تخریبی فشار آن از روی عصب نخاعی برداشته میشود.
به منظور مشاهده ویدیو میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید :  http://youtu.be/SwHLwv7ir6U 





درمان ارتروز کمر و گردن با استفاده از رادیوفرکانس

درمان درد آرتروز مفاصل ستون فقرات کمری و گردنی که غالبا در سالمندان علت اصلی درد قلمداد میگردد بطور کامل و با استفاده از رادیوفرکانس صورت میپذیرد این روش درمانی در کلینیک درد تهران و همگام با کلینیک های درد در دنیا انجام میشود.
برای آگاهی از این روش میتوانید بر روی لینک زیر کلیک کنید:  http://youtu.be/HT36KcsgsCc



درمان شکستگی مهره های ستون فقرات با استفاده از ورتبروپلاستی 

ورتبروپلاستی روشی است که بدون جراحی و بیهوشی انجام شده و در آن به منظور ترمیم کامل شکستگی مهره ، سیمان مخصوص استخوان به داخل مهره تزریق شده و پس از آن مهره به شکل اول خود برمیگردد.
برای مشاهده ویدیو روی لینک کلیک کنید :  http://youtu.be/T_Ka8uhbL_o






:: بازدید از این مطلب : 506
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : علی فتحی
ت : پنج شنبه 1 آبان 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
مهرنوش در تاریخ : 1393/9/11/2 - - گفته است :
علی فتحی وبلاگ خیلی خوبی داری .
منم یه وبلاگ دارم که لیست همه دوستام داخلشه ، بهشون پیشنهاد دادم وبلاگ علی فتحی را ببینند ، تو هم وبلاگت رو توی این لیست لینک کن ، کار خیلی راحتیه ، اینجوری بازدید وبلاگت خیلی زیاد میشه...

http://www.mehrnooosh.loxblog.com


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');